PERSBERICHT - 1ste Europese Thorium reactor in Nederland?

De Vereniging Thorium Energie Europa roept samen met steun van ruim 1000 voorstanders van Thorium energie, vanuit de hele wereld op tot het openen van een Thorium innovatiecentrum in Nederland.

De Nederlandse politiek staat steeds positiever ten aanzien van kernenergie. Heel Europa wil over naar duurzame energie, maar dat lijkt met slechts zonne- en windenergie onmogelijk. Conventionele kernenergie is een optie, maar een Thorium gesmolten zout reactor is goedkoper, schoner en veiliger.

Om een thorium gesmolten zout reactor te realiseren in Nederland is nog veel onderzoek en aandacht nodig in Europa. De Vereniging Thorium Energie Europa is daarom in samenwerking met energieleverancier Atoom Alliantie en met Thorium startup Copenhagen Atomics een petitie gestart om een Europees innovatiecentrum op te richten. Het doel: de kennis in Europa bij elkaar brengen om sneller en goedkoper te kunnen innoveren in echt duurzame energie. En uiteindelijk: de eerste thoriumcentrale in Nederland.

Organisaties die het initiatief steunen zijn onder andere Core-Power Energy (UK) en 100thw (Belgium). De initiatiefnemers roepen iedereen die geïnteresseerd is van harte op om zich aan te sluiten bij het initiatief.

Lid worden van Thorium Energie

Uw reacties